WANNEER FLUVIUS BELLEN BIJ EEN STROOMSTORING?

Fluvius is als netbeheerder verantwoordelijk voor de goede werking van het net. Alles wat er binnenin je huis gebeurt, moet je zelf oplossen.

Met het online stappenplan van netbeheerder Fluvius kan je zelf inschatten of het een probleem is dat Fluvius kan oplossen. Het is een eenvoudig schema met een aantal vragen. Bijvoorbeeld: “heb je nergens elektriciteit of is de panne beperkt tot een aantal kamers?’ Of: “heb jij alleen een defect of zitten je buren ook zonder stroom?” Als je die vragen beantwoord, zie je snel of Fluvius kan helpen of dat je beter op zoek gaat naar een elektricien. Als de storing zich voordoet op de installatie in huis bel je naar je elektricien.” 

Als Fluvius bij je thuis langskomt wanneer het een storing blijkt in je eigen elektrische installatie dan betaal je een verplaatsingsvergoeding. Enkel bij een panne op het net in de straat of aan je elektriciteitsmeter bel je Fluvius op het nummer 078 35 35 00.

Als spraak- of gehoorgestoorde stuur je een sms-code naar 8635.

Typ het bericht als volgt in

de code voor het melden van een stroomstoring is de letter ‘E’
de postcode van de gemeente
de naam van de straat
het huisnummer
Voorbeeld: E 2000 Schoolstraat 12