De Federale Pensioendienst (FPD) sloot op woensdag 18 maart de deuren tot en met 5 april. Toch staan de medewerkers van de Federale Pensioendienst nog klaar om vragen te beantwoorden en dienstverlening te garanderen.
Op welke manier kan je momenteel de pensioendienst bereiken?
- Via mypension.be en het online contactformulier.
- Via de gratis pensioenlijn 1765 of vanuit het buitenland via +32 78 15 1765 (betalend), op werkdagen van 9 tot 12u en van 13 tot 17u.
Verandert er iets aan de uitbetaling via een storting op je bankrekening?
Er verandert niets. De pensioenen worden betaald zoals gewoonlijk.
Verandert er iets aan de betaling via de postbode (postassignatie)?
Bpost blijft de pensioenen aan huis betalen, maar de postbode neemt de gebruikelijke voorzorgsmaatregelen. Dit betekent dat de postbode:
•op minstens 1 meter afstand blijft
•elk contact vermijdt
•zelf voor ontvangst van het pensioen tekent in jouw aanwezigheid
De Pensioendienst raadt altijd de betaling via overschrijving aan omdat die sneller en veiliger is.
Gepensioneerden die nog altijd cash aan huis betaald worden en die over willen stappen naar de betaling via overschrijving, kunnen hun rekeningnummer doorgeven:
•op mypension.be
•via e-mail naar overschrijvingen@sfpd.fgov.be
•via de gratis Pensioenlijn – Bel 1765 – Druk op “1” voor Nederlands – Druk nog eens op “1” – Geef deze cijfers in: 7820.
Verandert er iets aan de betaling in het buitenland (overschrijving, cheque of internationaal betaalmiddel)?
De Pensioendienst garandeert de betaalopdrachten op de gebruikelijke datums. Omdat de maatregelen tegen het coronavirus van land tot land verschillen, wordt de personen in het buitenland aangeraden om hun bank te contacteren.