Elke maandagavond kleur brengen in onze woonkamers. Commerciële zender VTM slaagt er dit jaar opnieuw in. Ruim 1 miljoen Vlamingen willen hét liefdesexperiment voor geen geld van de wereld missen. Ja, ik kijk ook, maar dan uitgesteld. Een half uur om precies te zijn. Net de tijd die nodig is om de reclameblokken door te spoelen. Een aanrader.

Ik plof me in de zetel met een glas drinkwater, water uit de kraan dus.
Voor, tijdens en ook na Tournée Minérale de ideale dorstlesser. Het bevordert mijn concentratie. Geen enkel detail van de aflevering ontsnapt aan mijn aandacht. Kraantjeswater is een milieu- en budgetvriendelijk topproduct. Het meest gecontroleerde voedingsmiddel. 

Afhankelijk van de herkomst en het gebruiksmoment heeft kraantjeswater zeer sterke smaakverschillen. Nergens smaakt het beter dan thuis. Op 22 maart is het wereldwaterdag. Ik prijs me gelukkig, mijn keukenkraan levert veilig, lekker en drinkbaar water. Zo’n 884 miljoen mensen hebben geen toegang tot zuiver water, iets om even bij stil te staan.

Even terugzappen naar het kijkcijferkanon. Conflicten over geldzaken zijn dé relatiekiller. Geld en liefde, hopelijk vormt het voor de koppels wel een ideale ‘match’. De digicorder is al geprogrammeerd voor de volgende aflevering. Opnieuw het wel en wee volgen van de vijf blind getrouwde koppels, vergezeld van kraantjeswater.